Vi i Kredinor tilbyr våre oppdragsgivere kundeservicetjenester, noe som innebærer at vi trener opp et profesjonelt fagmiljø som besvarer inngående henvendelser. Det samme teamet vil også følge opp ubetalte fakturaer med utgående henvendelser. Gjennom våre tilbud innen kundeservice blir vi virkelig oppdragsgivers forlengede arm som førstelinje ut mot deres kunder.
Kundeservicetjenestene står helt på egne ben i forhold til våre tilbud innenfor inkasso. Felles for alt vi gjør er våre dyktige og hyggelige medarbeidere. De er genuint opptatt av å finne gode løsninger for deg og dine kunder. Vi møter alle med en positiv holdning og bidrar til like gode kundeopplevelser som kunden ville fått ved henvendelse til deg som oppdragsgiver.
Fordelen med å overlate kundeservice til Kredinor er besparelser både i penger og tid til opplæring, personaloppfølging og løpende drift. Trafikkrapporter og logger er lett tilgjengelig gjennom integrasjonsløsninger. På den måten har oppdragsgiver full kontroll samtidig som vi gjør jobben. .
Gjennom kundeservicetjenestene kommer kundene inn lenge før det er snakk om inkasso. Av den store massen vi håndterer via første del av kundeservice, vil kun et fåtall ende med inkasso. Fordelen er at vi jobber med sømløse prosesser. Kunder som ikke betaler skal også følges opp på en like god måte som de andre. Betalingsproblemer kan sette oss alle i en sårbar situasjon. Aktiviteten og serviceinnstillingen fra kundeservice sin side er en av grunnene for vår høye kundetilfredshet og løsningsgrad blant kundene.
Kundeservice foregår i dag gjennom alle kanaler. Telefon er fortsatt primærkanalen, men gradvis tar både chat og meldingshåndtering over mer av oppgavene på kundeservice. Vi har chatroboten Nora på kredinor.no og menneske-chat på innloggede sider. Innenfor inkasso har vi markedets beste innloggede løsninger gjennom Min side hvor kundene finner en rekke selvbetjeningsløsninger og andre hjelpeverktøy som e-post i sikker kanal, skjema for å søke om avdragsordning, link for å gi fullmakt og løsning for å hente ut fakturakopi.
Ved å være tettere på gjennom tilgjengelighet i alle kanaler og god behandling av kunden tilrettelegger vi for at kundene betaler raskere. På en skala fra 1 til 6 har vi nå en snitt kundetilfredshet (KTI) på 5,02. Den går sjelden ned, men oftere opp fordi kundene gir positiv feedback på sin opplevelse av møtene med oss.
Det tok mindre enn to måneder fra Kredinor og Glitre Energi Strøm AS sammen skisserte opp betalingsløsningen Let`s pay til den var ferdig utviklet. Den heldigitale betalingsløsningen skal gjøre det enkelt å betale for strømkundene. Den raskeste betaleren godkjente mindre enn et minutt fra vi sendte lenken, sier Heidi Hagen Stensrud i Kredinor.
Inkassoutviklingen blant de unge fortsetter i "feil" retning i 2020. Mens antall inkassosaker går ned i samtlige andre aldersgrupper under koronapandemien, er det en økning i antall inkassosaker blant unge mellom 18 og 25 år.
Inkassosatser og gebyrer for 2021 ligger i en egen artikkel på kredinor.no. Disse endringene trådte i kraft 1. oktober 2020, og inneholder informasjon om inkassosats, inkassosalær, purregebyr, rettsgebyret, forsinkelsesrentesatsen og forsinkelsesgebyret.
Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.
Epost blikunde@kredinor.no