Gjennom Kredittforsikring fra verdens største kredittforsikringsselskap, Euler Hermes, får bedriften økt sikkerhet for betaling hvis deres bedriftskunder går konkurs. Med betydelige ressurser bundet opp i leveranser, kan de økonomiske konsekvensene bli alvorlige om bedriftene ikke betaler. Kredittforsikringen Simplicity er, som navnet tilsier, enkel og garanterer for rask utbetaling.
Kredinor får mange henvendelser fra oppdragsgivere med saker hvor bedriftskundene deres ikke betaler på grunn av konkurs. Tilbake sitter de med krav mot et konkursbo. Oppgjør av konkursbo kan ta lang tid. Ofte er det heller ikke noe å få ut av verdi. Noe av tapet kunne i mange tilfeller vært dekket gjennom kredittforsikring.
Når en bedrift som er forsikret melder inn en ubetalt faktura til Euler Hermes senest 90 dager etter forfall, utbetales 60 prosent av fakturabeløpet. Det vil gi en likviditetseffekt som har høy verdi. Alternativet er risikoen for å tape hele beløpet om det ikke kan hentes noe ut av konkursboet.
Med på kjøpet fra Euler Hermes følger kredittsjekk og løpende analyser av den økonomiske stabiliteten til bedriftens kunder. Potensielle risikogrupper er alt fra nye til veletablerte kundeforhold. Analysemiljøet foretar løpende «kjøringer» opp mot ulike databaser og rapporterer når de får utslag på forhøyet risiko.
Kommersiell direktør Audun Danielsen i Kredinor – om fordeler med kredittforsikring.
Nesten en milliard tapt for kunder av Kredinor – teamleder for SMB i Kredinor forteller.
Produktark om kredittforsikring.
Ta gjerne kontakt for et uforpliktende møte og tilbud. Om Simplicity ikke passer virksomhetens behov kan bedriften få en tilpasset løsning med høyere dekning.
Espen Swartling
Mobil: +47 957 07 701
E-post: espen.swartling@eulerhermes.com
Jens Ivarsson
Mobil: +47 905 51 381
E-post: jens.ivarsson@eulerhermes.com
Introduksjonsfilm Euler Hermes Simplicity
Inkassoutviklingen blant de unge fortsetter i "feil" retning i 2020. Mens antall inkassosaker går ned i samtlige andre aldersgrupper under koronapandemien, er det en økning i antall inkassosaker blant unge mellom 18 og 25 år.
Inkassosatser og gebyrer for 2021 ligger i en egen artikkel på kredinor.no. Disse endringene trådte i kraft 1. oktober 2020, og inneholder informasjon om inkassosats, inkassosalær, purregebyr, rettsgebyret, forsinkelsesrentesatsen og forsinkelsesgebyret.
I den nyeste utgaven av KredinorNytt presenterer vi en kompleks løsning som i praksis innebærer forenkling for alle - fra vår oppdragsgiver som er Altibox til de 37 partnerne og deres fra 2.000 til 200.000 sluttkunder som benytter leveransene fra Norges best likte bredbåndsleverandør.