Integrasjonsløsninger er blitt selve nøkkelen til et samarbeide mellom Kredinor og de fleste nye oppdragsgivere. Kredinor har et stort utvalg løsninger med alt fra enkle integrasjoner for små og mellomstore virksomheter – til avanserte systemintegrasjoner med store konsern og offentlig sektor.
Integrasjoner innebærer at vi kobler økonomisystemene og inkassosystemet. Fordelene med en integrasjonsløsning for oppdragsgiver er mange. En av de viktigste er løpende tilgang til informasjon selv om vi gjør jobben. Integrasjonsløsningen innebærer også at tidkrevende manuelle arbeidsoppgaver blir borte. Både transaksjoner, betalingsstatus og kommunikasjon vil foregå sømløst mellom oppdragsgiver og Kredinor. Det gir full oversikt og økt effektivitet i arbeidet med fakturering, purringer, betalingsoppfølging og inkasso.
Integrasjonsløsningene innebærer at tidkrevende manuell håndtering erstattes av nye løsninger med automatisert informasjons- og kommunikasjonsflyt – og rapportering. Kredinor tar over oppfølgingen på det tidspunkt oppdragsgiver ønsker. Enten allerede ved fakturering, utsendelse av purring eller når krav ikke betales og saken overføres til inkasso.
En klar fordel med integrasjonsløsningen er at våre oppdragsgivere jobber mot oss fra eget kjernesystem. Det innebærer at de har direkte tilgang til oppdatert status når endringer legges inn av Kredinor. Oppdragsgiver får dermed raskere svar, tilgang til løpende oppdatert status og bedre oversikt over sluttkunden. Dette gir blant annet en mer forutsigbar pengestrøm, bedre likviditet og økt lønnsomhet. For de oppdragsgiverne som i dag bruker Kredinor Online vil en integrasjonsløsning innebære at de slipper å logge seg inn for å utføre oppgaver og få informasjon.
Kredinor har bygget sin egen API, og har allerede integrasjoner med de største ERP – og økonomisystemer. Vi utvikler kontinuerlig nye integrasjoner, og her er noen av integrasjonene våre:
EnoroCX, fra Hansen Technologies
BanqSoft
Evry
CGI IS Suite
Basset Utility Account
24Seven Office
Unit 4
Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Dynamics AX
SAP
Visma Business
Visma Global
Visma Enterprise
Visma Mamut One
Infor M3
Duett
Cordel
Deltek Maconomy
IFS
Uni Micro
Cowi Parka
ON Property
Aptic
NetAdmin
Infonova
• Enklere og mer tidsbesparende gjennom automatiserte rutiner
• Ressursbesparende gjennom bortfall av «menneskelig» håndtering
• Kostnadsbesparende fordi det ikke går med arbeidstimer som før
• Kostnadseffektiv løsning fordi det er lave vedlikeholdskostnader
• Redusert utestående fordi alt skjer automatisk ut fra oppsettet
• Redusert tap fordi rask oppfølging og behandling gir økt løsningsgrad
• Ingen sårbarhet ift sykdom, ferieavvikling – Kredinor får sakene automatisk
Inkassoutviklingen blant de unge fortsetter i "feil" retning i 2020. Mens antall inkassosaker går ned i samtlige andre aldersgrupper under koronapandemien, er det en økning i antall inkassosaker blant unge mellom 18 og 25 år.
Inkassosatser og gebyrer for 2021 ligger i en egen artikkel på kredinor.no. Disse endringene trådte i kraft 1. oktober 2020, og inneholder informasjon om inkassosats, inkassosalær, purregebyr, rettsgebyret, forsinkelsesrentesatsen og forsinkelsesgebyret.
I den nyeste utgaven av KredinorNytt presenterer vi en kompleks løsning som i praksis innebærer forenkling for alle - fra vår oppdragsgiver som er Altibox til de 37 partnerne og deres fra 2.000 til 200.000 sluttkunder som benytter leveransene fra Norges best likte bredbåndsleverandør.
Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.
Epost blikunde@kredinor.no