Kredinor er Norges største inkassoselskap målt i antall saker. Vår viktigste oppgave er å følge opp ubetalte regninger på en profesjonell, forutsigbar og hensynsfull måte når kundene ikke betaler og saken går til inkasso. Vi har løsninger som ivaretar både store og små oppdragsgivere.
Våre moderne løsninger er laget slik at kunden kan betale så raskt som mulig. Vi har enkle betalingsløsninger med Vipps og kort, lange åpningstider for kundeservice på telefon og chat samt kundens Min side er tilrettelagt slik at kunden betaler så raskt som mulig. Vi fokuserer i alle ledd på å sikre høy løsningsgrad, samtidig som vi ivaretar den gode kundeopplevelsen for dine kunder.
Kredinor har en omfattende kundedatabase med debitor-informasjon. Ved oppstart av kundeforholdet gjennomfører vi en analyse av din kundeportefølje. Her beregner vi ganske presist sannsynligheten for å få kundene til å betale – og hvilke tiltak som bidrar til raskest mulig betaling.
Inkasso bør sees på som ferskvare. Vår erfaring er at jo tidligere et krav sendes til inkasso, etter forfall på faktura og eventuell purring / betalingspåminnelse, desto raskere betaler kunden. Blir kravet gammelt tar det lenger tid. Oppfølging av gammel gjeld er kort sagt mye mer krevende, og kan i verste fall ende med tap.
Den gode kundeopplevelsen er helt sentral i all kundeservice, kommunikasjon og annen kontakt med kundene dine. Selv om kravet er overtatt av oss som inkassobyrå, er det nært knyttet opp til varen eller tjenesten som var utgangspunktet for kjøpet. Mange vet ikke hva inkasso er og trenger informasjon om hvorfor Kredinor tar kontakt. Av den grunn er vi bevisste vår rolle som din forlengende arm og vil ta godt vare på kunden gjennom hele betalingsløpet – og inkassoprosessen. Vi følger god inkassoskikk og ivaretar personvernet til den enkelte.
Det skal være enkelt å komme i kontakt med våre saksbehandlere og vår kundeservice. Derfor har vi et dedikert team som kjenner bransjen din og kundene dine. Vi har innloggede løsninger i Kredinor Online med god informasjon og oversikt over alt vi jobber med. Kundeporteføljen behandles helhetlig og helt ned til den minste detalj på enkeltkunder. Vi fører logg fra kommunikasjon med kunden som du får tilgang til. Du frigjør dermed tid til å drive med andre viktige oppgaver, mens vi sørger for å få inn pengene.
Noen ganger er det ikke til å unngå at saker blir gamle og må løses over lengre tid. Vår avdeling for langtidsoppfølging, Overvåk, overtar sakene og sørger for effektiv og god oppfølging av disse kundene. Over lang tid vil de fleste som har ubetalte krav komme i en bedre økonomisk situasjon slik at de klarer å betale det de har utestående. Disse innbetalingene går rett inn og styrker bunnlinen hos deg som oppdragsgiver. Les mer om Overvåk og arbeidet de gjør her.
Kredinor har kontor i både Danmark og Sverige og vi kan i tillegg ta oppdrag hvor som helst i verden gjennom ECA. Som oppdragsgiver kan du være trygg på at oppdragene blir behandlet på en profesjonell og effektiv måte. Les mer om inkassotjenester i utlandet her.
Mer enn 3,3 millioner nordmenn har sagt ja til å motta eFaktura og rundt 170 000 bedrifter har sagt ja til å motta EHF-faktura. Men fortsatt er det mange bedrifter som ikke legger opp til enkel digital betaling for kundene sine. Vi i Kredinor har derfor laget noen konkrete råd til både bedriftene og folk flest.
Kredinor har utviklet den heldigitale betalingsløsningen Let`s pay som er en superenkel og kundevennlig løsning for betaling av faktura via SMS. Ved å tilby betalingsoppfølging og betalingsløsninger allerede fra faktura er Kredinor godt etablert i en større del av betalingsmarkedet. Fra før har Kredinor den egenutviklede betalingsløsningen Betal nå innenfor inkasso. Energimarkedet først ute Kredinor […]
Det tok mindre enn to måneder fra Kredinor og Glitre Energi Strøm AS sammen skisserte opp betalingsløsningen Let`s pay til den var ferdig utviklet. Den heldigitale betalingsløsningen skal gjøre det enkelt å betale for strømkundene. Den raskeste betaleren godkjente mindre enn et minutt fra vi sendte lenken, sier Heidi Hagen Stensrud i Kredinor.
Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.
Epost blikunde@kredinor.no