Vi opprettholder vår ledende posisjon innenfor telecombransjen ved å levere løsninger som får fart på pengestrømmene hos våre oppdragsgivere. Dette er en bransje med pressede marginer og outsourcing av innkrevingen er en smart måte å optimalisere driften på.
Ved å levere effektive løsninger i hele verdikjeden er ambisjonen at våre oppdragsgivere skal få raskere betaling fra kundene sine enn om de gjør jobben selv. Samtidig som de skal se at de sparer både tid og penger ved å overlate jobben til oss. Resultatene er så langt positive.
I 2016 ble mer enn 8 millioner fakturaer sendt på vegne av våre oppdragsgivere. Til mange av disse leverte vi også kundeservice på telefon, noe som er effektivt når vi sitter med gode oversikter og resten av verdikjeden. I retur fikk oppdragsgiverne innbetalinger lenge før forventet, samtidig som det gode kundeforholdet til sluttkunden ble godt bevart.
Blant mange, spesielt de unge, er stengt mobiltelefon noe av det verste som kan skje dem. Derfor er det viktig å tydeliggjøre konsekvenser hvis de ikke har betalt mobilregningen sin. De unge skylder forholdsvis lave beløp og har enkle saker å få ordnet opp i, og desto viktigere er det å ta tak i det før det blir et problem for dem.
Vi i Kredinor har laget et eget læringskonsept Smartbetaler for de unge hvor de kan lære om inkasso, finne tips og råd til gode betalingsvaner og få inspirasjon til en sunn privatøkonomi. Dette konseptet tilbys også som en utvidet undervisningstime til lærere og elever i videregående skoler i Norge.
Innenfor Telecom er enkelhet viktig for å få raske betalinger og helhetlige oppgjør. Kredinor har en avtale med DNB om å tilby Vipps faktura til oppdragsgivere og kunder – og innen Telecom er vi allerede godt i gang.
Inkassoutviklingen blant de unge fortsetter i "feil" retning i 2020. Mens antall inkassosaker går ned i samtlige andre aldersgrupper under koronapandemien, er det en økning i antall inkassosaker blant unge mellom 18 og 25 år.
Inkassosatser og gebyrer for 2021 ligger i en egen artikkel på kredinor.no. Disse endringene trådte i kraft 1. oktober 2020, og inneholder informasjon om inkassosats, inkassosalær, purregebyr, rettsgebyret, forsinkelsesrentesatsen og forsinkelsesgebyret.
I den nyeste utgaven av KredinorNytt presenterer vi en kompleks løsning som i praksis innebærer forenkling for alle - fra vår oppdragsgiver som er Altibox til de 37 partnerne og deres fra 2.000 til 200.000 sluttkunder som benytter leveransene fra Norges best likte bredbåndsleverandør.
Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.
Epost blikunde@kredinor.no