Vi er i dag markedsleder på betalingsoppfølging og inkasso innenfor kraft- og nettkrav i Norge. Vi er spesialister og kjenner behovene i energibransjen, følger alle endringene tett – og utvikler fortløpende nye løsninger.
Vi leverer inkassoløsninger til rundt 70% av det norske energimarkedet og håndterer årlig en halv million inkassosaker på vegne av bransjen, noe som omfatter rundt 188.000 personer/husstander.
Våre spesialister jobber løpende med å utvikle de beste og mest effektive løsningene. Inkasso på strøm har høy løsningsgrad, men det er de siste prosentene som er vanskelig å løse. De løser vi ved hjelp av vår omfattende kompetanse og våre veltilpassede løsninger.
Vi gjør det enkelt å betale for kunden og tilbyr alle de nyeste løsningene som Mobil app, Vipps Faktura, SMS og epost med direkte link for Betal nå, hvor de slipper å logge seg inn for å få utført betaling.
For å bidra til enklere og raskere gjenåpning av stengt strøm etter at kravet er betalt har vi utviklet en ny stengeløsning for AMS. Gjennom Betal nå kan betaling, registrering og gjenåpning skje der og da. Det eneste sluttkunden trenger å gjøre etter betaling og klarsignal på SMS, er å trykke på en knapp i eget sikringsskap.
Stort datagrunnlag i kombinasjon med analyse- og beslutningsmodeller, sikrer løsning selv på de vanskeligste sakene. Vi går rettslig der andre avslutter sakene på grunn av manglende innsikt. Vi har markedets beste løsningsgrad fordi vi kan energi og behandler folk med respekt. Det gir best resultat.
Strategiske samarbeid med CGI og Enoro sikrer kontinuerlig utvikling av bransjens mest sømløse og effektive innfordringsmodell.
Våre egne jurister har gjennom mange års erfaring utviklet unik kompetanse innenfor energi, og bidrar til å sikre raskere løsning av kompliserte saker.
Vi tilbyr kjøp av energiporteføljer som gir en bedre likviditet og en positiv resultateffekt i regnskapet.
Det er flere muligheter for å utnytte vår enorme database, omfattende kompetanse og erfaringsgrunnlag innenfor energi. Vi kan blant annet utvikle følgende for våre oppdragsgivere:
Inkassoutviklingen blant de unge fortsetter i "feil" retning i 2020. Mens antall inkassosaker går ned i samtlige andre aldersgrupper under koronapandemien, er det en økning i antall inkassosaker blant unge mellom 18 og 25 år.
Inkassosatser og gebyrer for 2021 ligger i en egen artikkel på kredinor.no. Disse endringene trådte i kraft 1. oktober 2020, og inneholder informasjon om inkassosats, inkassosalær, purregebyr, rettsgebyret, forsinkelsesrentesatsen og forsinkelsesgebyret.
I den nyeste utgaven av KredinorNytt presenterer vi en kompleks løsning som i praksis innebærer forenkling for alle - fra vår oppdragsgiver som er Altibox til de 37 partnerne og deres fra 2.000 til 200.000 sluttkunder som benytter leveransene fra Norges best likte bredbåndsleverandør.
Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.
Epost blikunde@kredinor.no