Aktuelt

Inkasso-økning bare blant unge

Inkassoutviklingen blant de unge fortsetter i "feil" retning i 2020. Mens antall inkassosaker går ned i samtlige andre aldersgrupper under koronapandemien, er det en økning i antall inkassosaker blant unge mellom 18 og 25 år.

Illustrasjon til artikkel om inkassosatser og inkassogebyr

Inkassosatser og gebyrer 2021

Inkassosatser og gebyrer for 2021 ligger i en egen artikkel på kredinor.no. Disse endringene trådte i kraft 1. oktober 2020, og inneholder informasjon om inkassosats, inkassosalær, purregebyr, rettsgebyret, forsinkelsesrentesatsen og forsinkelsesgebyret.

Merete-Retterstøl-Langset-og-Ingrid-Braut_Lyse-Dialog er ansvarlige for Altibox-løsningen

Altibox og Kredinor – innovativ løsning for betalingsoppfølging

I den nyeste utgaven av KredinorNytt presenterer vi en kompleks løsning som i praksis innebærer forenkling for alle - fra vår oppdragsgiver som er Altibox til de 37 partnerne og deres fra 2.000 til 200.000 sluttkunder som benytter leveransene fra Norges best likte bredbåndsleverandør.

Juridiske verktøy for å illustrere forholdsmessighetsprinsippet

Forsinkelsesrente og standardkompensasjon fra 1. januar 2021

Finansdepartementet har i forskrift fastsatt forsinkelsesrenten for første halvår 2021 til 8 prosent p.a. Samtidig har Finansdepartementet fastsatt at standardkompensasjon for inndrivelseskostnader skal være 420 kroner.

Barbro Hagen er direktør for IT og utvikling i Kredinor

Kredinor går inn i betalingsmarkedet for faktura med Let`s pay

Kredinor utvider tilbudet innenfor betalingsmarkedet og lanserer betalingsløsningen Let`s pay, som er en heldigitalisert og superenkel løsning for betaling av faktura og purringer. Fra før har Kredinor en tilsvarende betalingsløsning Betal nå innenfor inkasso.

KredinorNytt 2020

Kundemagasinet KredinorNytt 2020

Nå er vårt kundemagasin KredinorNytt 2020 ute med nyheter, gode kundecases og juridiske oppdateringer. Her forteller vi om løsninger som gir merverdi for våre oppdragsgivere og kunder innenfor fakturering, purringer, stenging og gjenåpning og mye mer.

Ekstra kundeoppfølging gir god uttelling blant strømkunder

Kredinor tilbyr Norges beste løsninger for energibransjen og deres kunder. Med den nye løsningen Kredinor Care integreres kundeinnsikt, teknologi og menneskelige ressurser på en optimal måte i kundeoppfølgingen - og med svært positive resultater.

Uttalelse ved Ingjerd Thurmer i Kredinor

Nyhet! Kredinor kompetanseweb – digitale inkassokurs

For å bidra til økt inkassofaglig kompetanse lanserer vi nå Kredinor kompetanseweb, en digital læringsplattform med e-læringskurs innenfor inkasso. Økt kunnskap om inkasso kombinert med god kundeoppfølging kan bidra til mer fornøyde kunder og økt lønnsomhet for virksomheten.

Nye satser for salærer og gebyrer for sluttkunden

Nye inkassosatser og gebyrer fra 1. oktober 2020

Den 19. juni besluttet regjeringen å sette ned purregebyrer og inkassosalærer med virkning fra 1. oktober 2020. Hovedhensikten er å redusere den økonomiske belastningen på sluttkunden. Kredinor har tilpasset seg endringene på kort tid og vil fortsette å levere den gode Kredinor-kvaliteten.