Notodden Energi Nett AS – mer enn 20 år hos Kredinor

Notodden Energi Nett AS har vært kunde i Kredinor så lenge som 20 år. Etter hvert som de er blitt mer digitaliserte har de benyttet seg av stadig flere tjenester, og den nyeste tjenesten de benytter er Stengeadministrasjon.

Økonomisjef i Notodden Energi Nett AS, Guttorm Listau, forteller at selskapet har hatt stor glede av å ha en fast kontaktperson i Kredinor de siste 20 årene, Heidi Hagen Stensrud. Han understreker at hun har fungert som en pådriver for nye tiltak og gjort det enklere å ta disse i bruk. Listau sier at selskapet nå har tatt i bruk Stengeadministrasjon for fullt, og har god erfaring med løsningen.

Fra manuell til digital hverdag

Kredinor har fulgt Notodden Energi Nett AS fra manuelle til automatiserte systemer. Kundeforholdet begynte i det små hvor Kredinor bisto med inkasso og kundefordringer. Etter hvert tok Kredinor over sluttregning, og har nå tatt over hele porteføljen til selskapet etter forfalt faktura.

God erfaring med Stengeadministrasjon

Den nyeste avtalen bidrar til enklere og raskere gjenåpning av stengt strøm etter at kravet er betalt, samtidig som den øker antallet som betaler i «tolvte time»:

  • Med stengeløsning for AMS sendes et siste varsel på SMS om at anlegg kan bli stengt, før det stenges
  • Halvparten av sluttkundene velger da å gjøre opp for seg og unngår dermed stenging
  • De som lar det gå så langt at strømmen stenges, kan få hjelp til betaling og gjenåpning umiddelbart gjennom Betal nå.
  • Gjenåpning kan skje umiddelbart etter at sluttkunden betaler via Betal nå, ved at vi ser at betaling kommer og gir beskjed til strømselskap
  • Det eneste sluttkunden trenger å gjøre etter betaling og klarsignal på SMS fra strømselskap, er å trykke på en knapp i eget sikringsskap.

– Når Kredinor ikke kommer i mål med inndriving, tar vi oss fysisk av selve stengeprosessen. Den videre dialogen om åpning av anlegget og eventuelle nedbetalingsavtaler eller inndriving, går via Kredinor sine betalingsløsninger og systemer. Vi har fått inn mer utestående og flere restanser etter at vi tok i bruk tjenesten, sier Listau.

Nær og tydelig kontaktperson

Listau forteller videre at selskapet er svært fornøyde med kontakten med Kredinor:

– I tillegg til Kredinor i Oslo, har vi god kontakt med det lokale kontoret i Skien. Vi har noen treff med dem og vet hvem de er, det er viktig. Hos Kredinor blir vi sett og hørt. De er også flinke til å holde oss oppdatert om nye lover og regler.

Heidi Hagen Stensrud er kundeansvarlig for Notodden Energi Nett i Kredinor, gjennom 20 år.

Om Stengeadministrasjon, her.

Om Notodden Energi Nett, her.

Denne artikkelen og andre rundt samme tema finnes i Nyhetsmagasinet KredinorNytt fra Kredinor.

Vil du vite mer om våre tjenester?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn), og vi vil i løpet av kort tid ta kontakt for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.

    Kontaktinfo

    Telefon   21609200

    Åpningstider på telefon

    Mandag - Fredag kl. 08:00 - 21:00
    Lørdag kl. 10:00 - 15:00
    Søndag stengt

    Epost   kundeservice@kredinor.no