Mørenett effektiviserer med digitale løsninger

Mørenett opplever vekst på sine leveranseområder. For å fokusere på kjerneområdene sine har de tatt i bruk mange av Kredinors løsninger. De har oppnådd gode resultater ved å forenkle og digitalisere tjenestene sine.

Mørenett var en av de første kundene til Kredinor som tok i bruk Stengeadministrasjon. Takket være dette er de helt ajour med produksjon av stengesaker.

Pioner innen digitalisering i energibransjen

Mørenett har byttet ut målerparken med nye AMS-målere, og målerverdien flyter til nasjonal Elhub og videre til kraftleverandør. De nye målerne gir høyere kvalitet på avregningsdataene med en bryter for fjernstenging av strøm mot private husholdninger. Stenging kan oppleves brutalt for kunden, men det er viktig med en brems for å unngå at gjelden øker for kunden.

– Kredinor ivaretar våre interesser med god informasjon til kundene når strømmen må stenges, sier administrerende direktør for Mørenett, Rune Kiperberg. – De tilbyr moderne betalingsløsninger med rask og dokumenterbar innbetaling, kombinert med fjernkobling av strøm. Dette er en moderne og profesjonell verdikjede for kunden, forklarer Kiperberg.

God kundedialog og tilpassede løsninger

Om samarbeidet med Kredinor sier Kiperberg følgende: – Kredinor er en solid aktør med kompetanse til å gi oss de løsningene vi er ute etter og som er tilpasset våre behov. Kredinor møter kunder som er i en vanskelig situasjon på en profesjonell måte. Det er viktig både for kunden – og oss – at gjelden ikke øker og blir uhåndterlig. Gode tiltak og god kundedialog er viktig, understreker Kiperberg.

– Fremover ønsker vi hjelp av Kredinor til å effektivisere innfordring med digitale løsninger. Kredinor utvikler portaler for kunder med oversikt over gjeld og betalingsløsninger. De vil utvilsomt kunne hjelpe oss gjennom et utvidet samarbeid også på dette området, avslutter Kiperberg.

Om Stengeadministrasjon, her.

Denne artikkelen og andre rundt samme tema finnes i Nyhetsmagasinet KredinorNytt 2019 fra Kredinor.

Vil du vite mer om våre tjenester innenfor betalingsoppfølging og inkasso?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.

    Ta gjerne kontakt!

    Snakk direkte med en av våre selgere

    Mobil   22473430

    Epost   blikunde@kredinor.no