Kredinor leder an utviklingen i energimarkedet

Kredinors nye løsninger for energimarkedet er skreddersydd for imøtekomme de nye rammebetingelsene for strømbransjen. Samtidig ivaretar vi sluttkunden med enklere og mer kundevennlige betalingsløsninger.

Som markedsleder innenfor energimarkedet har Kredinor en stor bredde kunder med ulike behov. Sammen med kundene jobber Kredinor fortløpende med å utvikle nye løsninger. Håkon Olaussen er partneransvarlig innenfor energiområdet i Kredinor, og har ledet flere utviklingsprosjekter. Dette kan han fortelle om resultatene av de nye løsningene for strømbransjen:

  1. Raskere betaling og høyere løsningsgrad for kraftselskapene
    Vi har utnyttet forbedret datakvalitet via Elhub, som gir oss treffsikkerhet i hvem og hvordan vi følger opp ubetalte krav.
  2. Raskere betaling og mer effektive stengeprosesser for nettselskapene
    Stengeadministrasjon foregår gjennom Kredinors egen betalingsløsning Betal nå som del av egen stengeprosess, og gir en kraftig nedgang i stengte anlegg for nettselskapene. Kombinasjonen av raske betalingsmeldinger og fjernstyring av AMS-målerne medfører at sluttkunden får gjenåpnet sitt stengte anlegg i sanntid for betaling.
  3. Økt likviditet og redusert tap gjennom ekstra oppfølging
    Nye betalingsløsninger som en integrert del av kundereisen i tidlig faktureringsfase forebygger mislighold.
  4. Raskere og enklere håndtering av forretningsprosesser
    På grunn av etterspørsel etter nye avregnings- og reskontro systemer, har vi utviklet en toppmoderne API-integrasjon. Våre oppdragsgivere kan nå utføre alle nødvendige forretningsprosesser tilknyttet reskontro fra eget system, uten behov for ekstern pålogging mot Kredinor Online.
  5. Merverdi gjennom tilleggsprodukter
    Kredinor bistår strømselskapene med løsninger som gir kundevekst og lojale sluttkunder. Kundekonto er et produkt som håndterer beregning, innvilgelse og administrasjon av kredittbeløp, samtidig som sluttkunden får muligheten til å betale jevnt fakturabeløp gjennom hele året.

Tidlig ute for å være i forkant

– Etterspørselen etter nye tjenester øker først 1–2 år etter at nye rammebetingelser er på plass. For å være i forkant av etterspørselen må vi derfor være tidlig ute. Ved å utvikle løsninger sammen med enkelte pilotkunder får vi testet de ut før resten av markedet kommer etter. Ett godt eksempel er vår stengeadministrasjon gjennom betalingsløsningen Betal nå, som er tilpasset nettselskapenes fjernstyringsmulighet med AMS. Denne løsningen lanserte vi i mai 2018, i god tid før nettselskapenes krav om installering av AMS, som trådte i kraft ved årsskiftet 2019. Denne løsningen gir merverdi for både våre kunder og sluttkunden. Vi opplever i disse dager en strøm av henvendelser for bruk av denne tjenesten, sier Håkon Olaussen.

Les om Notodden Energi Nett AS som har vært kunde i 20 år og bruker Stengeadministrasjon.

Les om Mørenett som også benytter Stengeadministrasjon.

Denne artikkelen og andre rundt samme tema finnes i Nyhetsmagasinet KredinorNytt fra Kredinor.

Vil du vite mer om våre tjenester innenfor betalingsoppfølging og inkasso?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.

    Ta gjerne kontakt!

    Snakk direkte med en av våre selgere

    Mobil   22473430

    Epost   blikunde@kredinor.no