Alle som jobber med fakturering og inkasso har taushetsplikt. Det betyr at vi ikke kan diskutere eventuelle saker du har hos oss med andre. Du kan likevel gi fullmakt til andre som kan ha kontakt med Kredinor og få tilgang til informasjon på din vegne.
Den raskeste og beste måten å gi fullmakt på er å logge deg på Min side. Du kan også gi fullmakt muntlig på telefon, skriftlig per post eller gjennom et meldingsskjema, se nedenfor.
1. Ditt fulle navn, fødselsdato og underskrift.
2. Hvem som skal få opplysningene
3. Hvilke saker fullmakten gjelder. Hvis det er flere saker ber vi om saksnummer.
4. Fullmaktens varighet
5. Om fullmakten gjelder kun innsyn i saken, eller om det kan inngås avtaler på dine vegne.
Ønsker du å sende oss fullmakt via melding, kan fylle ut og sende skjema nedenfor.
Har du kun muligheten til å sende fullmakt per post er adressen:
Kredinor SA
Kundeservice
Postboks 782 Sentrum
0106 Oslo
Muntlige fullmakter kan gis av den som er registrert med inkassosak hos oss, ved å ringe til vårt kundesenter. Spør etter telefonnummeret i meldingsfeltet til vår chatbot Nora.
Du hører fra oss så snart vi har mottatt fullmakten og sett videre på saken.
Det tok mindre enn to måneder fra Kredinor og Glitre Energi Strøm AS sammen skisserte opp betalingsløsningen Let`s pay til den var ferdig utviklet. Den heldigitale betalingsløsningen skal gjøre det enkelt å betale for strømkundene. Den raskeste betaleren godkjente mindre enn et minutt fra vi sendte lenken, sier Heidi Hagen Stensrud i Kredinor.
Inkassoutviklingen blant de unge fortsetter i "feil" retning i 2020. Mens antall inkassosaker går ned i samtlige andre aldersgrupper under koronapandemien, er det en økning i antall inkassosaker blant unge mellom 18 og 25 år.
Inkassosatser og gebyrer for 2021 ligger i en egen artikkel på kredinor.no. Disse endringene trådte i kraft 1. oktober 2020, og inneholder informasjon om inkassosats, inkassosalær, purregebyr, rettsgebyret, forsinkelsesrentesatsen og forsinkelsesgebyret.